Eerder gaven we al een voorbeeld van de creatieve manieren
waarop organisaties het social medium Snapchat inzetten. Zo probeerde het
Wereld Natuur Fonds met de campagne ‘Don’t let this be my #lastselfie’ meer
awareness te creëren rondom uitstervende diersoorten.
Maar ook
bloggers en celebrities zetten sinds een aantal maanden actief Snapchat in. Het
wordt voor steeds meer bloggers duidelijk dat zij met dit medium ook
veel kunnen bereiken, zoals het versterken van de binding met hun volgers. Met
Snapchat geven zij hun volgers een extra kijkje achter de schermen, zonder hier
zelf veel moeite voor te doen.
Naast het
creëren van een band, kan er met het inzetten van Snapchat ook geld verdiend
worden. Sommige merken geven wel tot bijna 30.000 dollar uit om een campagne
te starten op Snapchat met de hulp van een bekendheid.
Maar hoe
lang zal Snapchat het overleven? Volgens Shaun McBride, één van de bijzondere
‘Snapchat celebrities’ zal het platform steeds populairder worden bij de grote
merken, maar wanneer zij het allemaal gebruiken zal de populariteit van het
medium weer wegvallen. Echter, volgens Jerome Jarre, een 24-jarige jongen die
bekend is geworden om zijn komische Vine video’s, heeft Snapchat echt wel
een kans van slagen: ‘Het zou maar zo de mobiele versie van YouTube kunnen
worden’.
Bronnen:
Huet, E. (2014) Snaps to riches: The rise of Snapchat celebrities. Geraadpleegd op 18 februari, via http://www.forbes.com
Huet, E. (2014) Snaps to riches: The rise of Snapchat celebrities. Geraadpleegd op 18 februari, via http://www.forbes.com
Loren, T.
(2014) How brands can leverage Snapchat stories: Lessons from Snapchat
celebrities. Geraadpleegd op 18 februari, via http://blog.hootsuite.com/
Geen opmerkingen:
Een reactie posten