woensdag 18 februari 2015

RIGHT TIME MARKETING: SNAPCHAT CELEBRITIES

Eerder gaven we al een voorbeeld van de creatieve manieren waarop organisaties het social medium Snapchat inzetten. Zo probeerde het Wereld Natuur Fonds met de campagne ‘Don’t let this be my #lastselfie’ meer awareness te creëren rondom uitstervende diersoorten.

Maar ook bloggers en celebrities zetten sinds een aantal maanden actief Snapchat in. Het wordt voor steeds meer bloggers duidelijk dat zij met dit medium ook veel kunnen bereiken, zoals het versterken van de binding met hun volgers. Met Snapchat geven zij hun volgers een extra kijkje achter de schermen, zonder hier zelf veel moeite voor te doen.

Naast het creëren van een band, kan er met het inzetten van Snapchat ook geld verdiend worden. Sommige merken geven wel tot bijna 30.000 dollar uit om een campagne te starten op Snapchat met de hulp van een bekendheid.

Maar hoe lang zal Snapchat het overleven? Volgens Shaun McBride, één van de bijzondere ‘Snapchat celebrities’ zal het platform steeds populairder worden bij de grote merken, maar wanneer zij het allemaal gebruiken zal de populariteit van het medium weer wegvallen. Echter, volgens Jerome Jarre, een 24-jarige jongen die bekend is geworden om zijn komische Vine video’s, heeft Snapchat echt wel een kans van slagen: ‘Het zou maar zo de mobiele versie van YouTube kunnen worden’.

Bronnen:
Huet, E. (2014) Snaps to riches: The rise of Snapchat celebrities. Geraadpleegd op 18 februari, via http://www.forbes.com


Loren, T. (2014) How brands can leverage Snapchat stories: Lessons from Snapchat celebrities. Geraadpleegd op 18 februari, via http://blog.hootsuite.com/


Geen opmerkingen:

Een reactie posten