woensdag 18 februari 2015

RIGHT TIME MARKETING: 'ALWAYS ON, ALWAYS REAL, ALWAYS CONNECTED;

Dankzij social media is het voor ons al een lange tijd mogelijk om zo veel mogelijk te delen. Met media als Twitter, Facebook en Instagram delen we met de rest van de wereld waar wij mee bezig zijn.

Wat we nu zien is dat bedrijven en individuen steeds meer continu aanwezig zijn, ofwel: 'Always on, always connected, always realtime' (Frankwatching, 2014). Onder andere social medium snapchat maakt dit mogelijk. Snapchat probeert het gat tussen de digitale en de echte wereld nog kleiner te maken dan het al is.

Individuen gebruiken dit al minstens een jaar om hun momenten met hun vrienden te delen. Snapchat wordt nu echter 'serious business'. Bedrijven, merken en grote bloggers zetten het in om nóg meer bij hun volgers en klanten aanwezig te zijn. Met Snapchat kunnen zij op een hele nieuwe manier een binding creëren met hun fans (Snapchat, 2014). Eigenlijk zit het al heel dicht tegen livestreaming aan.

WWF campagne: Don't let this be my #LastSelfie (via Adweek.com)
Een mooi voorbeeld van een bedrijf dat innoveerde met een Snapchat is de campagne 'Don't let this be my #LasteSelfie' van het Wereld Natuur Fonds. Met deze campagne probeerde het Wereld Natuur Fonds meer awareness te creëren voor de problemen die er nog steeds zijn in de wilde natuur. Het idee hierachter was dat Snapchat een soort spiegel zou zijn van het echte leven. Foto's die je op Snapchat deelt zijn echt, live en uniek, maar zijn er slechts voor een paar seconden. Net als de bedreigde diersoorten op onze aarde.


Duursma, J. (2014). Social media: 6 trends voor 2015. Geraadpleegd op 11 februari 2015, via http://www.frankwatching.com

Snapchat (2014). Snapchat for business. Geraadpleegd op 14 februari 2015, via http://www.scribd.com

WWF Denmark (2014). Don't let this be my last selfie. Geraadpleegd op 14 februari 2015, via https://www.youtube.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten