zaterdag 7 maart 2015

RIGHT TIME MARKETING: DISCOVER OP SNAPCHAT

Een paar weken geleden schreef ik over het succes van Snapchat. Hoewel Snapchat eerst voornamelijk gebruikt werd door individuen in hun vrije tijd, wordt Snapchat nu ook veelvuldig gebruikt door merken en organisaties die in direct contact willen staan met hun fans en volgers.

Nadat ik de apps op mijn telefoon maar weer eens had geüpdatet (12 apps om precies te zijn), bleek Snapchat ook te zijn vernieuwd.

Snapchat wees mij in de nieuwe versie op de functie 'Discover'. Met Snapchat Discover kunnen grote (media)merken hun verhaal delen. Deze functie is trouwens op 27 januari al geïntroduceerd, maar ik kon vorige week pas de kracht opbrengen om mijn apps eens te updaten. Ik liep dus aardig achter, oeps. :)

De 'Discover' functie biedt merken de kans om hun verhaal te delen, maar zorgt er wel voor dat 'de gebruiker voorop staat', aldus de makers van Snapchat. Discover is anders dan andere functies op Snapchat, omdat het speciaal samengesteld is voor creatievelingen: This time we built the technology to serve the art. Het doel van de functie is dus om merken een plek te geven de meest creatieve advertenties te plaatsen, zonder de gebruiker dwars te zitten.

Snapchat Discover werkt als volg: Je tikt op één van de logo's van de merken op je scherm. Ik deed dat bij Food Network. Vervolgens schuif je naar beneden en wordt een nieuw recept gepresenteerd. Bij mij was dat de 'Survival Sandwich'. Wanneer je weer naar beneden schuift, krijg je het volledige recept te zien met alle ingrediënten erbij. Super handig toch?!



Naar mijn mening houdt deze nieuwe functie veel rekening met ons (de gebruikers) en past het daarmee perfect bij de Right Time marketing trend. Heb je geen zin in de verhalen van de merken? Dan hoef je er ook niet mee geconfronteerd te worden. Ben jij wel benieuwd naar hun verhaal en sta je open voor een verrassing? Dan open je de pagina en bekijk je de snaps. Kortom: gebruikers bepalen zelf wat zij wel of niet tegenkomen en op welk moment zij daar gebruik van willen maken. 



Ik hoop dat de functie snel wordt uitgebreid, zodat ook kleinere merken via deze functie hun kwalitatieve content kunnen delen. Wat vinden jullie?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten